skip to Main Content

Kernpraktijken zijn Pluspraktijken

Waarom is het vergelijken van zorgverzekeringen voor mij de moeite waard? Wat zijn Pluspraktijken en wat kan een Pluspraktijk voor mij als patiënt betekenen? Wat zijn de kwaliteitseisen van een Pluspraktijk? Deze vragen zullen hier worden beantwoord.

Zorgverzekeraars

Zorgverzekeraars kunnen het soms lastig maken voor fysiopraktijken door de verschillende systemen en eisen die er zijn. De praktijken zijn veel tijd kwijt aan de administratie voor de verzekeraars, maar merken ook dat veel patiënten een aanvullende verzekering niet kunnen betalen. Dit zorgt voor moeilijke keuzes voor zowel de patiënten als de fysiopraktijken zelf.

Waarom is zorgverzekeringen vergelijken voor mij de moeite waard?

  • De premie van je huidige verzekeraar stijgt
  • In 2018 wijzigen de dekkingen en voorwaarden
  • Je bespaart op je aanvullende verzekeringen

Hoe werkt het zorgverzekeringsstelsel in Nederland?
Fysiotherapie wordt gedeeltelijk vanuit de basisverzekering en gedeeltelijk vanuit de aanvullende verzekering vergoed. In deze folder worden de regelingen uitgelegd.

Pluspraktijken

Zorgverzekeraars Zilveren Kruis Achmea, Agis, FBTO, De Friesland, Menzis, CZ en Interpolis benoemen goedgekeurde fysiotherapie praktijken tot ‘PlusPraktijken’. Kernpraktijken is een van deze Pluspraktijken.

Wat zijn Pluspraktijken?
Pluspraktijken zijn fysiotherapie praktijken die naast het voldoen aan alle kwaliteitseisen van de eigen beroepsvereniging, een stapje verder gaan. Dit gebeurt onder andere met aanvullende programma’s of het inzichtelijk maken van de kwaliteit.

Wat zijn de kwaliteitseisen van een Pluspraktijk?
De kwaliteitseisen gaan onder andere over;

  • De deskundigheid van de fysiotherapeuten
  • Het resultaat van de klanttevredenheidsonderzoeken
  • Een standaard procedure voor het vastleggen én in kaart brengen van klachten
  • Het aantal behandelingen voor een lichamelijke klacht

Hiernaast zijn de voordelen van de Pluspraktijk de bereikbaarheid, de openingstijden en de wachttijden.

Back To Top